Perfekt å gjøre før en yogatime   

Disse tre øvelsene er perfekte å gjøre før yogatimer.

Adho Mukha Svanasana i tau eller i belte

  • Forlenger ryggen.
  • Toner musklene i en annen retning enn resten av dagen.
  • Gir sirkulasjon til hodet -gjør deg kvikk og klar til timen – for du får blod til hjernen.
  • Gir sirkulasjon til skuldrene, som igjen kan gi økt bevegelighet.
  • Strekker bakside bein – som er stressreduserende og veldig bra for å lette trykk i ryggen.
  • Å holde stillingen en god stund er beroligende for nervesystemet.
  • Å holde stillingen en god stund gjør at en kommer dypere inn i stillingen – og får mer effekt.

Om du er klar for litt mer utfordring, oppfordrer vi til
å henge opp-ned:

Å henge opp-ned

Dette er en variant av hodestående, og kan anbefales – hodestående/Sirsasana kalles tross alt kongen av yogastillinger

Denne stillingen forlenger ryggen vertikalt. Fantastisk stilling i kombinasjon med yogatimer. Tenk hva denne stillingen gjør for prolaps; plassen kan øke mellom rygghvirvler – vil gi mindre trykk – og smerter kan forsvinne. Jeg har sett det utallige ganger på elever.

Alle disse stillingene gjør jeg selv ofte. Fordelen med å gjøre mye yoga, er at jeg kan gjøre mye ofte. Genialt.

Disse stillinger gjør vi også på yogatimer. Om du ønsker å lære dem – eller noen andre stillinger – spør yogalærer før timen, og vi får antagelig mulighet til å inkludere det akkurat i den timen.

 

Velkommen til oss!

 

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

*